Základní daňové změny pro rok 2014

By 10. 1. 2014 No Comments

Jako každoročně, je příchod nového roku spojen s velkým počtem změn v  legislativě. S přijetím nového občanského zákoníku, dochází i k velkým změnám v oblasti daní.  Určitě se nejeden daňový poradce zapotí a návštěva daňové kanceláře či poradny bude nutností.  V tomto článku vám nenabídneme přesný výpočet daní, ale představíme vám průřez novinkami pro rok 2014.

Daň z příjmu

S vyšším příjmem vám také poroste vyšší administrativa. Jestliže přesáhne váš měsíční příjem čtyřnásobek průměrné mzdy, nemůže zaměstnavatel provést klasické roční zúčtování daně a musíte podání daňového přiznání provést sami. Mimo to, z příjmu nad uvedenou hranici odvedete o 7% více na dani z příjmu.

Daň z nabytí nemovitostí

Daň z převodu nemovitostí se ruší a nahrazuje ji daň z nabytí nemovitostí. Tuto daň hradí prodejce nemovitosti a kupující zůstává jako ručitel. Nově je možno ponížit základ daně o náklady spojené s pořízením znaleckého posudku. I nadále zůstává, že se obě strany mohou dohodnout a stanovit si, že úhradu daně provede kupující.

Daň darovací a dědická

Nově od ledna 2014 spadá daň darovací a dědická pod zákon o dani z příjmu. U daně dědické se ruší placení daně dle skupin. Dědickou daň nebudou tedy hradit ani osoby, které spadají do vzdálenějšího příbuzenstva nebo nejsou v žádném příbuzenském vztahu.

Lidé tak mohou sice ušetřit na dědické dani, nicméně si připlatí na dani darovací, která byla doposud daněna progresivními sazbami. Od roku 2014 bude zatížena 15% sazbou daně z příjmu pro fyzické osoby a 19% u právnických osob.

Novela zákona přinesla také změnu u osvobození a výši limitu pro osvobození u darů s nižší hodnotou. Dary jsou od daně osvobozeny pokud jsou od příbuzných v přímé linii nebo vedlejší, jestliže se jedná o sourozence, tetu, strýce, neteř, synovce, manžela dítěte, dítěte manžela, rodiče manžela nebo manžela rodičů. Osvobozeny jsou také dary příležitostné, jejichž hodnota je menší než 15tis Kč nebo od osob, které žily s poplatníkem ve společné domácnosti rok před obdarováním.

Přiznání k DPH pouze elektronicky

Od ledna 2014 je možno podat přiznání k DPH pouze elektronicky. Toto platí již pro přiznání k DPH za čtvrté čtvrtletí roku 2013.

Potřebujte se orientovat ve všech daňových změnách? Nebo v nich naopak orientovat nechcete, ale potřebujete mít vše v pořádku a být si jistý, že neplatíte více, než musíte?

Button Text